Kan ik mijn retour aanmelden met een Europees Herroepingsformulier?
Voor het retourneren van particuliere bestellingen kun je het Europees modelformulier voor herroeping gebruiken, maar dit is niet verplicht. Bovendien regel je het nog sneller via je Mijn Cerato-omgeving en hoef je niet zelf je retourlabel voor te schieten.
Kan ik mijn ruil/retour annuleren?
Wil je afzien van een ruil of retour? Wil je je product toch graag houden? Dat is uiteraard mogelijk indien je je product nog niet hebt teruggestuurd aan ons. Neem hiervoor direct contact op met onze klantenservice. Heb je al e-mailcontact met ons gehad over jouw ruil/retourzending? Dan kan je het best een reactie op de laatste mail sturen, dan hebben wij jouw annulering direct gekoppeld aan jouw oorspronkelijk aanvraag.
Krijg ik na retourneren het volledige aankoopbedrag terug?
Bijna altijd wel. Maar het is logischerwijs wel afhankelijk van de staat van je product. Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen is het belangrijk om je product in de originele staat en onbeschadigd terug te sturen. Zo kunnen we iemand anders nog blij maken met een nieuw product. Anders bepalen we aan de hand van de staat van je product wat de waardevermindering is. Dus bekijk het product gerust zoals je in de winkel zou doen. Voorbeeld: haal een pan uit de doos en bekijk hem van alle kanten, maar ga er niet mee koken.
Waarom krijg ik minder geld terug voor mijn geretourneerde product?
Dan is je product waarschijnlijk niet in de originele staat teruggestuurd. In dat geval bepalen we aan de hand van de staat wat de waardevermindering is. De maximale waardevermindering is 25%.
Het uiteindelijke bedrag dat je ontvangt wordt bepaald door twee dingen:
1. De waardevermindering van het product. Deze is gebaseerd op drie factoren: beschadiging van het product; beschadiging van de verpakking; compleetheid van het product.
2. De kosten die wij maken om het product opnieuw te verkopen. Denk hierbij aan het maken van duidelijke foto’s en een goede omschrijving. Deze kosten zijn €7,50 en worden samen met de waardevermindering ingehouden.
Kan ik één van de producten uit mijn bestelling terugsturen?
Jazeker. Je kan alle producten uit je bestelling los van elkaar retourneren. In het online retourformulier kan je aangeven welk product je wilt retourneren.
Wat zijn de uitzonderingen op retourneren?
Je begrijpt vast dat je de volgende artikelen niet terug kunt sturen:
- Software waarvan de verzegeling is verbroken. Dus je kan de nieuwste FIFA niet retourneren na het spelen van een wedstrijdje;
- Digitale activatiecodes, voor bijvoorbeeld Microsoft Office;
- Vouchers, cadeaukaarten en tegoedbonnen. Ook als ze nog niet gebruikt zijn;
- Cartridges en toners waarvan de bescherming en het folie is verwijderd.
- Indien er van producten verzegelingen worden verbroken, kunnen we hiervoor een waardevermindering in rekening brengen.
Voor juist uitgevoerde diensten van postbodes en monteurs geven we geen geld terug. Hieronder vallen:
- installatie- en inbouwkosten;
- ingewisselde vouchers voor inbouw en/of installatie;
- kosten voor bijzondere verzendopties.
Welke retourmogelijkheden heb ik?
Binnen 30 dagen na ontvangst van je product heb je 3 opties:
1. Je product gratis ruilen voor een ander product;
2. Je product laten repareren;
3. Je product retourneren en je geld terug laten storten.
Na 30 dagen wordt je product altijd gerepareerd. Je kunt je keuze aangeven in het online retourformulier.
Wat zijn de retourvoorwaarden?
Je kunt binnen 30 dagen nadat je het product ontvangen hebt, je retour aanmelden. Hierna krijg je nog eens 14 dagen de tijd om je product terug te sturen.
Je hebt 2 opties:
1. Je product gratis ruilen voor een ander product.
2. Je product retourneren en je geld terug laten storten.
Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen is het belangrijk om je product in de originele staat en onbeschadigd terug te sturen. Dus bekijk het product gerust zoals je in een winkel zou doen. Je kunt je keuze aangeven in het online retourformulier. Na 30 dagen repareren wij je product en gelden de bovenstaande opties niet meer.
Kan ik mijn product direct bij de bezorger omruilen?
Nee, dat kan helaas niet. Je product moet eerst verwerkt worden in ons magazijn. Zodra we jouw product binnen hebben, versturen we je nieuwe product. Even later heb je het in huis. Is je nieuwe product niet op voorraad? Dan laten we je dat natuurlijk weten en krijg je je geld terug.
Wat als ik mijn product omruil voor een goedkoper of duurder product?
Duurder product: Je ontvangt van ons een betaalverzoek voor het restantbedrag. Zodra we je betaling binnen hebben, sturen wij het product naar je op.
Goedkoper product: Je ontvangt het restbedrag binnen 5 werkdagen na ontvangst op je rekening.
Hoe snel word ik terugbetaald na retourneren?
Zodra we je retourzending verwerkt hebben, betalen we je binnen 5 werkdagen terug. Hoe snel je het geld op je rekening hebt, hangt af van je betaalmethode.
Halen jullie mijn product thuis op of moet ik deze zelf retourneren?
Deze moet je zelf retour sturen via een DPD postpunt. Wij zullen je uiteraard vermelden waar het pakket heen mag.
Hoe lang duurt het voordat ik mijn nieuwe product ontvang?
Zodra we jouw teruggestuurde product binnen hebben, versturen we je nieuwe product. Even later heb je het in huis. Is je nieuwe product niet op voorraad? Dan laten we je dat natuurlijk weten en krijg je je geld terug.
Wat moet ik doen voordat ik mijn smartphone, tablet of andere gegevensdrager retour stuur?
Bij een retour halen we je gegevens van het toestel af.
Zorg er daarom voor dat je je gegevens hebt opgeslagen:
- Maak een back-up van de gegevens die je niet wilt verliezen.
- Verwijder accounts van je toestel door het terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.
- Schakel ‘Find my iPhone’ uit. Anders mogen we je product helaas niet repareren.
- Haal je simkaart uit je telefoon of je sd-kaart uit je camera.
Moet ik mijn product in de originele verpakking terugsturen?
Ja, als je je product binnen tevredenheidsgarantie opstuurt. Op die manier kunnen we er misschien nog iemand anders mee blij maken. Heb je de originele verpakking niet meer in huis? Geen probleem, we bekijken de staat van je teruggestuurde product en bepalen aan de hand daarvan wat de waardevermindering is.
Hoe moet ik mijn product inpakken om het terug te sturen?
Gebruik een stevige verpakking, het liefst de originele. Op die manier is de kans op beschadigingen zo klein mogelijk en kunnen we er misschien nog iemand anders mee blij maken. Heb je de originele verpakking niet meer in huis? Geen probleem, we bekijken de staat van je teruggestuurde product en bepalen aan de hand daarvan wat de waardevermindering is.
Je verpakte product kun je verzenden in een Cerato-doos of andere stevige doos die je goed afsluit.