Klachten

Laatst bijgewerkt: 07-01-2023 om 18:18
Allereerst duizend maal sorry, want wij willen ook graag van jou een tevreden klant maken. Heb je klachten? Hier kan je vinden hoe we je graag verder helpen en/of welke stappen je verder kan ondernemen als je naar jouw gevoel niet goed geholpen word door ons.

Hoe kan ik een klacht neerleggen bij jullie?

Op de eerste plaats willen wij onze excuses alvast aanbieden omdat je een klacht wilt doorzetten.Klanttevredenheid staat bij ons stipt op nummer één. Helaas kan het gebeuren dat wij een foutje hebben gemaakt en dat jij daar de dupe van bent geworden. Zeer menselijk maar had zeker niet mogen gebeuren.

Wat kan ik doen?
  • We lossen je klacht graag op. Dat lukt het snelst wanneer je contact op neemt met onze klantenservice. We zijn dagelijks bereikbaar via livechat, e-mail, WhatsApp, Facebook Messenger en Telegram.
  • Ben je alsnog niet tevreden? Schrijf dan de manager Klantenservice aan. Stuur een e-mail naar support@cerato.be. Binnen maximaal 3 werkdagen krijg je van ons een antwoord.

Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Bemiddeling bij het geschil door WebwinkelKeur

Kom je er met Cerato niet uit? Dan kan je je geschil aanmelden via WebwinkelKeur (een van onze zekerheden). Vervolgens krijgt Cerato 7 dagen om te reageren op jouw geescaleerde klacht. Reageren wij niet of niet voldoende? Dan gaat WebwinkelKeur meekijken naar het geschil en proberen tot een passende oplossing voor beide partijen te komen. Bied dit alsnog geen soelaas? Dan kan je het traject doorzetten naar DigiDispuut.

Meld je geschil aan bij DigiDispuut

Kom je er met Cerato (eventueel na bemiddeling van WebwinkelKeur) er echt niet uit? Het is mogelijk om geschillen voor te leggen aan DigiDispuut, zij doen een bindende uitspraak waar beide partijen zich aan moeten houden. Zo voorkom je dus een dure gang naar de rechter en verzand je ook niet in een eindeloze discussie. Deze bindende uitspraak bedraagt €25,- en vindt geheel online plaats, je hoeft dus geen reiskosten te maken voor de uitspraak van het geschil, iets wat bij andere geschillencommissies vaak wel het geval is. Je weet beide waar je aan toe bent en hebt juridische zekerheid zonder de dure gang naar de rechter.